Rattad on iga sõiduki, eriti auto, oluline element. Nendest sõltub auto välimus ja sõidukvaliteet. Ärge unustage rehve sõltuvalt aastaajast regulaarselt vahetada. Selle toote olulisust arvestades pole üllatav, et paljud autojuhid mõtlevad, kuidas auto rattaid õigesti hoiustada, et need kestaksid võimalikult kaua. Aitame teil selle probleemi lahendada ning anname üksikasjalikke näpunäiteid ja soovitame meetodeid rehvide eest hoolitsemiseks.
Velgede tüübid
Esimeseks sammuks on tüüpides orienteerumine. Tutvustame teile kolme peamist veljetüüpi.
- Stantsitud veljed – nimetatakse ka terasvelgedeks, kasutatakse odavamatel automarkidel ja on üsna soodsa hinnaga. Valmistamiseks kasutatakse paksu lehtmetalli, mis on pressitud vajalikku vormi ja keevitamise teel ühendatud. Kui kaitsekate saab kasutamise käigus mehaanilisi vigastusi, tekib korrodeerumise oht. Pindmine rooste mõjub halvasti välimusele, mõjutamata seejuures tugevust ja funktsionaalsust.
- Valuveljed – moodne elegantne tüüp, mille valmistamine on kallim kui stantsitud velgede valmistamine, aga sepistatud velgedest odavam. See mudel on tugev, kerge ja rõhutab auto sõiduomadusi. Tänu kergusele väheneb oluliselt kulumine ja kütusekulu on maksimaalselt efektiivne. Sellised veljed pakuvad tänu valumeetodile luksuslikku disaini. Valmistamiseks kasutatakse magneesiumi, titaani või alumiiniumi. Viimane variant nõuab erilist hoolt, kuna kahjustatud värvi alt paljastub metall ja iga kriim on näha ning toode on aldis korrodeerumisele. Selle tagajärjel tekivad sellele inetud mustad plekid.
- Sepistatud veljed – paistavad silma vastupidavusega ja neid peetakse keeruka tootmistehnoloogia tõttu parimateks. Kõrge hind on tingitud spetsiaalsete seadmete ja tööriistade kasutamisest ning erilisest tootmismeetodist. Sepistamismeetodil on oma eripärad: velg valmistatakse kõrgsurve all, kasutades alumiiniumplokki. Koostis võib sisaldada titaani ja magneesiumi. Valmis mudel on kompaktne, tugev ja kerge ning märkamatud praod on neil kergesti parandatavad.
Kõige populaarsemateks peetakse valu- ja stantsitud velgi. Mõlemal variandil on nii eeliseid kui puudusi. Valik sõltub teie maitse-eelistustest.
Velgede ja rehvide kaitsmine: asjakohased meetodid
Velgede ja rehvide kaitsmiseks on mitmeid viise igaks aastaajaks, eriti halbade kliimaolude ja ekstreemsete tingimuste korral.
- Keraamiline kate – moodustab kindla barjääri, mis ei lase kemikaalidel metalli tungida ja seal söövitavaid protsesse põhjustada.
- Kaitsekile – kindlustab pikaealisuse ja vastupidavuse negatiivsetele keskkonnamõjudele. Auto kiletamine on peamine, ja mis kõige tähtsam, soodne võimalus. Sobiva materjali saab kas ise valida või pöörduda abi saamiseks hooldekeskusse.
- Pulbervärv – suurepäraste kaitseomadustega, kõvastub sõna otseses mõttes poole tunniga, kindlustab maksimaalse tugevuse ja minimeerib mehaaniliste vigastuste tekkimise võimaluse.
- Spetsiaalsed ümbrised ja katted – parimad talviseks hoiustamiseks, valmistatud vetthülgavatest materjalidest, ümbritsevad rattaid täielikult, kaitstes neid niiskuse ja reagentide eest.
- Regulaarne puhastamine – kõik kahjulikud ained pestakse maha, erilist tähelepanu on soovitav pöörata rehvide ja rattakoobaste sisekülgedele, kuna sinna koguneb kõige rohkem kemikaale ja saastet.
- Õige hoiustamine – kindlustab rehvidele ja velgedele kaitse sademete eest ja hoiab ära pinnale kahjuliku kirme tekkimise.
Kasutage kõiki kättesaadavaid meetodeid. Nii garanteerite autole maksimaalse kaitse ja selle tõrgeteta töö.
Kui tihti tuleb kaitsekatet uuendada?
Sellele küsimusele vastamiseks tuleb arvestada mitmete teguritega. Näiteks kaitsekatte tüübiga: vaha – parim mõneks kuuks, keraamiline – kuni kaks aastat. Pidage alati meeles kliimatingimusi – mõnes olukorras läheb vaja kompleksseid detailinguteenuseid. Olulist rolli mängivad ka kasutustingimused: linnavälistel teedel sõitmine mõjub autole negatiivselt ja kaitsekatet tuleb vahetada sagedamini, umbes kord paari kuu tagant.
Kui tahate mitte ainult velgi kaitsta, vaid tagada ka mugavuse salongis ning vabaneda kõrvalisest mürast, siis vigadest müraisolatsiooni paigaldamisel oleme me juba rääkinud. Soovitame pöörduda professionaalide poole.
Kuidas velgi ja rehve õigesti hoiustada?
Põhireegel seisneb õiges, mitmest etapist koosnevast ettevalmistuses. Esimene samm on porijääkide eemaldamine. Selleks kasutage spetsiaalset seepi või pesuvahendeid. Turul on lai valik erinevaid puhastusvahendeid (kandke pintsliga pinnale, pöörates erilist tähelepanu raskesti ligipääsetavatele kohtadele, eemaldage pärast juhendis märgitud aja möödumist). Pärast puhastamist loputage veega, pühkige mikrokiudlapiga kuivaks ja poleerige vedela vahaga (kantakse pinnale lapiga).
Hoiukoht tuleb eelnevalt ette valmistada. See peab olema hea õhutusega, keskmise õhuniiskusega ja püsiva temperatuuriga. Veenduge, et veljed ja rehvid on täiesti kuivad. Õige ettevalmistus tagab soovitud tulemuse ka madalal temperatuuril. Poleeritud või kroomitud toodete puhul tuleb hooldus- ja hoiustamistingimusi rangelt järgida, et kindlustada nende esteetiline välimus, kuna nende kate pole kuigi vastupidav.
Õige hooldus tagab teie autole esteetilise välimuse ja aitab pikendada selle kasutusiga. Eriti käib see rehvide kohta. Kui auto rattad on pestud, kuivatatud ja hoiustatud kõigi reeglite kohaselt, tasuvad need teile selle eest ilu ja vastupidavusega. Eespool kirjeldatud soovitusi silmas pidades ei teki teil mingeid rataste kasutamist puudutavaid probleeme.