Selle protseduuri tõhusust seatakse sageli kahtluse alla, sest neid rahulolematuid on üsna palju, kes väidavad, et see on täiesti ebatõhus. Ilmselt on see põhjustatud liiga kõrgetest ootustest. Lühikese sõidu jooksul ei jõua rataste kohin ja mootori mürin häirima hakata. Pikemal teekonnal aga on müraisolatsioon kindlasti vajalik, tagades akustilise mugavuse ja takistades välismüra salongi tungimist. Tänu sellele saate nautida vaikuses sõidu hüvesid. Räägime teile nüüd tüüpilistest vigadest, mida autoomanikud seda tööd kodus garaažis tehes sageli läbi lasevad.

Sagedased vead iseseisval paigaldamisel

Auto müraisolatsioonil on hulk eeliseid.

  • Ohutus – kõrvalised helid väsitavad, teevad närviliseks ning segavad liiklusele ja teeoludele keskendumist. Tänu auto kiletamisele aga saabub salongi oodatud vaikus.
  • Mugavus – te saate kaasreisijatega rahulikult juttu ajada, ilma et peaksite mootorimürast üle rääkima.
  • Roostekaitse – materjal kleepub tihedalt  kere pinnale ja on niiskuskindel.

Autot ise kiletades ei pruugi tulemus kõige parem tulla. Professionaalide poole pöördumine aitab levinud vigu vältida. Eelnevalt on soovitav tellida või teha ise auto salongipesu.

Valed materjalid

Montaažikile, vahtkumm ja muud erinevad isolatsioonimaterjalid on küll odavamad, aga ei anna vajalikku tulemust. Kasu on null ning auto salongi ja keskkonda hakkavad eralduma kahjulikud ained. Eelistage professionaalseid materjale, mis on mõeldud auto salongi müraisolatsiooniks.

Ettevalmistamata pind

Kaks peamist toimingut enne tööga alustamist on pinna puhastamine ja rasvatustamine. Lohakas ettevalmistus põhjustab isolatsiooni koorumist. Korralikult autole paigaldatud müraisolatsioon tagab töökindla adhesiooni ja see püsib algsel kujul mitu aastat.

Materjalide vale jaotus

Varem või hiljem vajab auto remonti. Kujutage ette, mis saab siis kiletatud elementidest ja süsteemidest, näiteks ventilatsioonist, juhtmestikust ja kinnitusdetailidest. Nende peale tuleb mõelda mitte pärast, vaid enne isolatsiooni paigaldamist. Loetletud detaile ei tohi kinni kleepida, vastasel korral tuleb need peagi jälle kilest vabastada.

Õmbluste ja vuukide eiramine

Ise kiletades kipuvad tekkima õhumullid ja aja jooksul ka rooste. Targem on spetsialistidega nõu pidada või tellida täisteenus detailingukeskusest. Spetsialistid teevad töö ära kiiresti ja kvaliteetselt.

Liiga õhuke kiht müraisolatsiooni

Üks 2-4 mm paksusega tihenduskiht ei anna soovitud tulemusi ja kõik teie pingutused lähevad tühja. Et tihendus paremini kinni püsiks, on soovitav see paigaldada mitme kihina. Nii vähenevad pinna reljeefsus ja painde diameeter, tihend püsib paremini ja mis peamine –  kauem.

Ainult ühe pinna töötlemine

Külmade ilmade saabudes tuleb kõik auto seadmed ja süsteemid üle vaadata. Kas te ei saa rehvivahetusega ise hakkama või on teil veelgi tõsisemaid muresid, mis vajavad lahendamist? Meil on teie jaoks valmis pandud mõned protsessid, mis tuleb enne külmade saabumist ära teha. Tänu neile ei tekita autohooldus probleeme, sest olete kõigeks valmis.

Mõned autoomanikud arvavad millegipärast, et täiesti vaikse autosalongi saamiseks piisab ainult ühe piirkonna isolatsiooniga töötlemisest. Üldine müratase tõesti väheneb, aga ainult natuke. Kui soovite täielikku mugavust, peate isolatsioonimaterjaliga katma kõik pinnad ehk tegema täisisolatsiooni (kandma materjali detailidele vastavalt nende otstarbele). Kui peate sageli sõitma sajuse ilmaga, soovitame akendel kasutada antivihma.

Vibroisolatsioonist loobumine

Paljud usuvad, et piisab ainult müraisolatsioonist ja jätavad seetõttu vibratsiooniisolatsiooni paigaldamata (selle puudumisel kandub detailide liikumisest tekkiv ebameeldiv müra salongi). Soovimatu vibratsiooni summutamiseks on ette nähtud spetsiaalne materjal. Parimate tulemuste saavutamiseks tuleb autole kanda kahte tüüpi isolatsioon, esmalt kiht vibratsiooniisolatsiooni ja seejärel kiht müraisolatsiooni.

Valede kinnituselementide kasutamine

Sobimatute kinnitusdetailide valimine on kriitiline viga, eriti kui need detailid ühendavad kinnitusi põranda-, lae- ja seinakonstruktsiooniga. Jäigad elemendid kannavad vibratsiooni edasi ja vähendavad müraisolatsiooni tõhusust. Soovitame tungivalt kasutada ainult spetsiaalseid kinnitusi, mis vähendavad vibratsiooni levimist konstruktsiooni osade kaudu.

Uste ja akende puudulik isoleerimine

Ukse- ja aknaavad on kõige haavatavamad kohad. Need unustatakse sageli ära, mis vähendab müraisolatsiooni efektiivsust. Soovitav on paigaldada heli isoleerivad, kõrgemate isolatsiooninäitajatega aknad ja uksed ning kasutada õmbluste ja pragude tihendamiseks spetsiaalseid tihenduslinte.

Paigaldusjuhendi rikkumine

Iseseisval paigaldamisel keskenduvad paljud ühele detailile, jättes teised tähelepanuta. Selle tagajärjel jääb tänavamüra auto salongi tungima. Sõiduk tuleb müra eest isoleerida üleni, vastasel juhul võite soovitud mõju unustada. Kui te paigaldust puudutavaid nõuandeid tõsiselt ei võta, tuleb töö tulemus kehv ja materjalid hakkavad sõna otseses mõttes teie pilgu all kooruma.

Auto müraisolatsiooni eesmärk on vähendada kõrvaliste helide salongi tungimist. See on saavutatav vastavate materjalide pindadele kandmisega. Ülalpool kirjeldasime iseseisva paigaldamise kehva tulemust. Selleks, et tulemus (müraisolatsioon, roostekindlus, ideaalselt kostev heli helisüsteemist) tuleks hea, soovitame pöörduda professionaalide poole, kes valivad kõige sobivamad ja teie auto eripärasid arvestavad isolatsioonimaterjalid.